Chcete se stát úspěšným prodejcem knih? Pak vsaďte na internetový prodej. Pamatujete se na film „Vrchní prchni“? Tam se Josef Abrhám prezentoval jako knihkupec a v porovnání s jeho spolužákem vypadal nejen jako vrchní, ale mohl o sobě říci, že ten prodej knih skutečně „nesype“. Tehdy prodej knih nevynášel na nového Chryslera a kuchyňskou linku vybavenou myčkou nádobí, ovšem doba se mění a i prodej knih dnes může být solidní živností. Navíc nemusíte podvádět, jako Jiří Kodet, který údajně ředil hořčici vodou a namísto Cinzana podával český Vermuth.
K prodeji knih ale budete potřebovat funkční a přehledný e-shop. Ten vám vyhotoví profesionální firma, která se touto činností zabývá řadu let a má na svém kontě mnoho zkušeností a spokojených zákazníků, ale chce to ještě něco – zpracovat problematiku SEO.
SEO je souhrn různých metod, které se starají o to, aby vás webové vyhledávače zařazovaly do popředí, a abyste měli větší šanci získat potenciální zákazníky. Konzultace SEO odborníka s klientem probíhá tak, že odborník navrhuje různá opatření a klient je odsouhlasí či nikoli. U e-shopu SEO jde hlavně o to, mít pokud možno trvale zajištěnou dobrou pozici, a to funguje pouze tehdy, je-li dotyčný web neustále v péči SEO odborníka. Vyhledávače totiž zobrazují v popředí pouze ty zdroje, které považují za relevantní, tudíž takové, které jsou funkční a „živé“.
Toto se týká i prodeje knih, knihkupectví a antikvariátů je u nás celá řada, ale ne každý je vyhledávačem zařazen vpředu, takže si tím může prodej komplikovat a ztrácet potenciální zájemce o koupi knih. SEO je tedy jakýmsi hlídačem a zároveň pomocníkem při prodeji, bez něhož se dnes neobejde prakticky nikdo, ať už prodáváte dámské plavky, krmiva pro zvířata, anebo automobily. SEO dnes potřebují i ti, co nabízí různé služby, jako jsou elektrikáři, instalatéři, stavební firmy atd.