Pokud se chce někdo představit co nejširšímu okruhu veřejnosti, udělá nejlíp, pokud vsadí na svou prezentaci na internetu. To je totiž jak známo ten nejjednodušší a nejlevnější způsob, jak se dostat v mžiku prakticky kamkoliv, i do těch nejzapadlejších koutů naší planety, všude, kde je někdo s internetovým připojením.
Jak se to zdá být prosté, že? Ovšem jakkoliv to prostě vypadá, i zde existuje jedno podstatné úskalí. A to návštěvnost. Na nízké návštěvnosti už ztroskotali mnozí z těch, kdo si pořídili internetovou stránku s vidinou toho, že se o nich dozví celý svět.
K tomu, aby se někdo na internetu proslavil, totiž nestačí jenom vyslat poselství, ale je třeba si zajistit i to, aby si ho lidé přečetli. A to se často neděje, a to z toho prostého důvodu, že se nikdo o dotyčné stránce ani nedozví. A když se o ní neví, nikdo ji nejenom nenajde, ale vlastně ani nehledá.
A co s tím? Jak to zaonačit, aby si něčí stránky všimli, aby se s jejím obsahem seznámilo co nejvíce lidí, především takových, jakým je určena?
K tomu slouží, jak už zkušení vědí, optimalizace webu pro vyhledávače. Tedy souhrn několika kroků, které podporují úspěch dotyčné internetové prezentace v internetových vyhledávačích.
Když se tím nejsprávnějším způsobem zkontroluje web a odstraní se z něj jeho případné nedostatky, když se správně zvolí klíčová slova, když je zajištěno napsání dostatečně kvalitních článků a dalších textů, když se vytvoří ty nejlepší možné zpětné odkazy a zorganizuje ideální propagace, zlepší se pozice dotyčné internetové stránky mezi tím, co je internetovými vyhledávači nabízeno hledajícím lidem, odkaz na tuto stránku se dostane na pozici, kde ho nikdo nepřehlédne.
Čímž je zajištěna náležitá sledovanost. A od toho už je jenom krůček k tomu, aby dotyčná stránka slavila úspěchy, aby se splnil její účel.